dilluns, 6 de juliol del 2015

bimbo

 5
 
3  
El festeig que ha precedit la compra de Panrico per part de Bimbo, un dels seus històrics competidors a Espanya, ha sigut tan llarg -gairebé 20 anys- com complicat. Els avatars que han viscut les dues empreses, amb episodis de crisis virulentes i canvis de mans, havien fet impossible aquesta unió fins ara. L’acord preliminar entre la companyia mexicana i el fons Oaktree -propietari de Panrico des del 2012 - uneix el pa de motlle Bimbo i els Donuts de Panrico en un matrimoni molt convenient, segons l’anàlisi d’experts en la indústria alimentària com Miquel Lladó, conseller delegat de Bimbo fins al 2006 i actualment professor de l’Iese. La compra anunciada oficialment aquesta setmana és una jugada mestra per a les dues empreses, segons Lladó, que surten reforçades per plantar cara a la marca blanca, que els ha menjat terreny els últims anys, i també els dóna força per deixar enrere les pèrdues que han anat encadenant els últims anys a Espanya.
Bimbo és el principal productor de pa de motlle al món -un gegant amb 167 fàbriques a 22 països-, fins al punt que molts consumidors quan es refereixen al producte (encara que sigui el de marca blanca) diuen que compren “pa Bimbo”. L’empresa acapara el 41% de la quota del mercat espanyol del pa de motlle, cosa que la col·loca en una posició de clara supremacia en un segment que les marques blanques dominen amb un 47% de les vendes. Per això, amb l’adquisició Bimbo optarà per no quedar-se el pa de motlle de Panrico, que Oaktree mirarà de col·locar a algun altre comprador per no generar un potencial problema amb les autoritats de la Competència que hauran d’acabar avalant l’operació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada