Els Hostalets de Balenyà (a 10 minuts en cotxe de Vic) s'ha vestit aquest diumenge de festa major per donar la benvinguda a la nova ciutat logística de Bon Preu, el grup de distribució alimentari heureu de la bacallaneria de la família Font. La companyia catalana posa en marxa –entre pluges de confeti i globus aerostàtics, i amb el periodista Albert Om de mestre de cerimònies– la seva aposta de futur: un magatzem de 23.000 m² per a productes frescos que té la missió de duplicar la seva facturació d'aquí a 10 anys.
Si el 2016 superava els 1.000 M€ d'ingressos, Bon Preu pretén arribar al 2027 amb més vendes que altres insígnies de l'empresariat català com Mango o Damm. "Avui estem construint el nostre futur", asseguraven els fulletons de l'empresa als més de 1.200 treballadors i veïns del poble que han assistit a la inauguració.
Les autoritats –amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, com a plat fort de l'acte– també han aplaudit una empresa que ha augmentat en més d'un 50% les seves vendes els últims cinc anys, i guanya quota de mercat en temps del regnat de Mercadona. Bon Preu vol jugar la carta del fresc millor que ningú i la cadena deixa la partida en mans del producte de proximitat per guanyar el pols a la competència.
"És un model que, sense perdre la seva identitat, no ha perdut mai la vocació de modernitat", ha dit Puigdemont sobre el grup. La nova inversió posa 38 M€ sobre el terreny, permetrà oferir 24.000 referències de productes, crearà 200 llocs de treball nous i amplia la ciutat logística de la companyia a 58.000 m² en total.
Intel·ligència artificial i autoconsum d'energia
A més, ara la bacallaneria va d'algoritmes. En els darrers cinc anys, Bon Preu ha invertit 7 M€ a incorporar sistemes d'intel·ligència artificial als seus magatzems i establiments, i hi destinarà 10 M€ més en els pròxims anys. Per exemple, el grup compta amb un programari per calcular a temps real l'estoc de les botigues i preveure amb antelació les necessitats del centre logístic. " És una inversió per ser més competitius", ha dit el seu president, Joan Font.
L'antiga bòbila de Balenyà ha passat de fabricar totxos a convertir-se en l'edifici d'autoconsum fotovoltaic més gran de Catalunya. El sostre del magatzem està recobert de gairebé 2.500 planells solars que generen el 40% de l'electricitat que necessita la instal·lació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada