Imagino que serà com diran a la Xina, el sempre estaras arreglando tonterias que dèiem aquí, SEAT. Desprès de l'estiu, treballadors i tècnics catalans marxen a Xina, Chang Chun, per seleccionar gent molt especialitzada i en àrees concretes per fabricar properament l'Audi q3, 100 000 a l'any, joia de la corona que jo ara mateix no se qui pot comprar.Hi van els d'aqui per tot just farà un any ells es van adaptar a la marca alemanya a la fabrica de Martorell, amb una inversió que va superar els 300 milions d'euros a mes la formació intensiva.Un cop trobat allotjament ara preparen recorreguts per conèixer l'entorn els torns i la feina dels 40 treballadors desplaçats. La visita institucional coincidira amb el salo de l'automobil de Pequin i per tant el tret de sortida de les vendes de Seat a aquella país, on ja 'sexporta practicament el 80 % de la producció d'aqui.D'altre banda 25 joves enginyers xinesos j aporten un any a Alemanya. Al 70, jo tenia un amic a qui la Nissan va enviar al Japó i vivia a Osaka y cada dia a 400 kms dde tren bala de Tòquio. I ell va dir, "home es que tinc novia...". Els japos, encara riuen ara. La novia encara la te, La feina, anys desprès va tornar, la viu ara des de la jubilació i la seva passió, eterna per l'automovil. Les histories sempre s'escriuen igual.Son els erasmus laborals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada