divendres, 18 de desembre del 2015

tram viari

La carretera B-502 que uneix Vilassar de Mar i Argentona, de només 6,3 quilòmetres, té des d'aquest any el dubtós honor de ser la carretera més perillosa de Catalunya. La B-502 ha desbancat a la 'famosa' BV-2041entre Gavà i Begues, que durant els últims anys tenia aquesta etiqueta penjada.
Aquest rànquing és un dels que deriven de l' estudi europeu EuroRap, que el RACC elabora conjuntament amb altres clubs automobilístics d'Europa des del 2002. EuroRap analitza el risc de patir un accident mortal o greu a la xarxa viària de 25 països en base a dades estadístiques de sèries de tres anys. Aquest 2015, per exemple, s'ha presentat l'EuroRap del 2012-2013-2014, i per tant, no té en compte el repunt d'accidentalitat d'aquest 2015.
Per aquest motiu, Miquel Nadal, director de la Fundació Racc, posa un punt d'alerta: "Els últims 14 anys han sigut molt bons quant a la reducció del trànsit, però aquest 2015 canvia una mica, aquesta evolució favorable s'està esgotant. Estem bé però no anem bé. No volem crear alarmisme, però sí reflexió". Aquest 2015 per primer cop en molts anys es tancarà amb més accidents que l'anterior: a dia d'avui ja han mort 163 persones a les carreteres catalanes, i el 2014 es va tancar amb 140 morts.
[aquest gràfic són dades amb morts a 30 dies, i les xifres de 163 morts i de 140 són de morts a 24 hores]
La carretera de Vilassar a Argentona és ara la més perillosa segons els barems de l'EuroRap, que fa l’equació entre la mitjana anual d’accidents mortals o greus d’un tram, la llargada d’aquest tram i el nombre de vehicles de mitjana que hi passen al dia. Malgrat encapçalar aquesta estadística, el Ricard, veí d’Argentona que sovint agafa aquesta carretera, assegura que al poble no hi ha la sensació que la carretera que va a Vilassar de Mar sigui perillosa.
D'aquesta manera, la carretera de Begues a Gavà ha caigut del primer lloc d'aquest deshonrós rànquing. Aquest és una via de titularitat de la Generalitat, i per tant, el fet que tenir aquesta etiqueta des de fa tan de temps els va obligar a actuar: "Ja hi hem començat a fer actuacions per millorar la seguretat i estic segur que el l'EuroRap de l'any que ve aquesta carretera de Begues ja no sortirà ni entre les 10 més perilloses", explica Xavier Flores, director general d'Infraestructures del departament de Territori. Flores és tan contundent perquè aquest 2015, un any que encara no està dins l'últim EuroRap, a la carretera de Begues no hi ha hagut encara cap accident mortal ni greu. Preguntat sobre si faran el mateix ara amb la B-502 de Vilassar de Mar, el representant de la Generalitat ha recordat que aquesta via pertany a la Diputació de Barcelona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada