El Gran Premi de França de MotoGP va ser nefast per als interessos de la marca Honda. Cinc dels vuit pilots que porten una moto de la marca japonesa van caure, i dels oficials només es va salvar Marc Márquez. El de Cervera, dos cops campió del món, va acabar lluitant amb dents i ungles per defensar la quarta posició, força lluny de dues Yamaha oficials (Lorenzo i Rossi) i de la Ducati d’Andrea Dovizioso.
De portes enfora, Márquez va reaccionar com sempre, amb un somriure i sense retrets. Diumenge va explicar que la pujada de la temperatura de l’asfalt havia modificat les condicions de pilotatge, i que per tant no va servir el set up previst inicialment. Ahir, al seu blog, donava per bons els “tretze punts daurats” que havia sumat.
De portes endins, però, els problemes són uns altres. Márquez és capaç de fer bons temps a una sola volta, a la pole de dissabte, però diumenge falla perquè no té prou bon ritme de carrera. Ni ell ni la resta de pilots d’Honda. A Le Mans les caigudes es van produir per culpa de l’eix davanter, massa inestable quan es pilotava al límit. I si el de Cervera va evitar caure va ser perquè va pilotar a l’estildirt track, derrapant i evitant forçar la suspensió. Aquella conducció, que des de fora semblava arriscada i molt espectacular, en realitat era un mecanisme de defensa per ser competitiu, dintre de les possibilitats. Els problemes, però, no els va solucionar, sinó només emmascarar, i tot plegat per acabar en quarta posició.
Les coses vénen d’antic, d’abans de l’inici de la pretemporada, amb l’evolució que va presentar Honda a Márquez per a aquest 2015. Quan el vigent campió va provar la moto, va notar que el motor tenia massa potència, que la màquina era ingovernable, massa nerviosa quan es pilotava al límit. Honda va buscar una solució a la desesperada i, uns mesos després, va presentar-se al test de Sepang amb tres prototips diferents. Márquez en va escollir un. Però a França el va descartar i va recórrer a un altre dels prototips presentats a Malàisia. I tampoc va funcionar.
Els maldecaps segueixen. “Honda és Honda, ja trobaran alguna cosa”, va deixar anar el pilot, a mig camí entre l’esperança i la resignació. “Fa la sensació que l’Honda no és una moto prou equilibrada -deia Andrea Dovizioso (Ducati), que va acabar tercer-. Si els problemes es camuflen és pel talent de Marc Márquez. Aquesta moto l’agafa qualsevol altre pilot i està lluitant per entrar a la zona de punts”.
A Honda treballen contra rellotge i els pilots esperen aquesta solució. “Mentrestant hem de cobrir els problemes com sigui, pilotant més o menys al límit”, reconeixia Márquez. Però el fet és que el de Cervera ja és a 33 punts del líder, Rossi, quan tan sols s’han disputat cinc curses de la temporada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada