divendres, 29 de maig del 2015

la marca barça

El Barça és un pol d’atracció per als turistes internacionals i, a la vegada, un motor econòmic molt important per a la ciutat de Barcelona, fins al punt que el club blaugrana va generar un impacte durant la temporada passada de 759 milions en l’economia de la ciutat, cosa que suposa un 1,2% del PIB total de Barcelona.
El Barça genera riquesa perquè, segons constata un estudi de la consultora Deloitte, dóna feina a 15.265 persones, de manera directa i indirecta, una xifra que equival al 15% de la taxa d’atur actual de la ciutat. A més, el club blaugrana és un reclam de primera magnitud per als turistes internacionals: el 6% dels que arriben a Barcelona ho fan pel Barça. De fet, en cada partit al Camp Nou hi ha gairebé 20.000 turistes a les graderies, segons dades de la mateixa entitat barcelonista. “Barcelona és una marca molt potent, sobretot relacionada amb l’esport, estem molt lligats: el Barça s’aprofita de la marca Barcelona, i Barcelona de la marca Barça”, va admetre el president Josep Maria Bartomeu, que va acudir a la presentació de l’acte al Cercle d’Economia.
Segons l’estudi, l’impacte econòmic del Barça a la ciutat creixerà notablement amb la construcció de l’Espai Barça. Durant els quatre anys d’obres necessaris per fer un nou estadi (2017-2021) es generaran 158 milions anuals més, que s’hauran d’afegir als 759 que ja representa actualment l’activitat ordinària del club, i també 3.250 llocs de treball addicionals. I en una tercera fase, un cop el nou Espai Barça sigui una realitat, es generaran 67 milions anuals addicionals, cosa que significa un 9% més de contribució al PIB de la ciutat. Amb l’Espai Barça, segons la consultora, es generarien 1.363 llocs de treball addicionals.
“Estic convençut que amb l’Espai Barça hi haurà més atracció turística. El Barça projecta la imatge del país al món. No podem aturar el creixement del Barça, els catalans volem conquerir el món”, va explicar el president blaugrana.
En un marc exclusivament econòmic, Bartomeu va negar que el projecte Espai Barça estigui aturat per culpa de les eleccions municipals de diumenge, i va fer una defensa vehement de l’estreta relació amb Qatar Airways. “Estem molt contents amb el patrocini. Em quedaria amb el que fan per a nosaltres, no només per al Barça, també per a la ciutat i l’aeroport. M’agradaria saber quanta riquesa i valor afegit aporta Qatar Airways a la ciutat”, va sentenciar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada